آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ: آشنايي با متغیر string

آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ: آشنايي با متغیر string

جلسه پنجم (قسمت اول) : متغیر string در سی شارپ

 

آموزش برنامه نويسي سي شارپ

 

در این جلسه میخواهیم در مورد متغیر string صحبت کنیم.  در زبان های برنامه نویسی، از متغیر string یا  رشته، برای نشان دادن یک متن استفاده میشود.

برای مثال: “Hello” ، “Good Bye” ، ” Make It Silly Simple ” ، ” Farkiantech ” ، “A” ، ” ۵۰ ”

در متغیر string، نوع داده ای که درون متغیر قرار میگیرد، رشته یا متن میباشد. توجه کنید که مقدار درونی متغیر String، بین دو کاراکتر دابل کوتیشن یا ”  ” قرار میگیرد. در غیر این صورت، برنامه متن را به صورت رشته نمیشناسد.

در برنامه نويسي، یک رشته، مجموعه‌ای از حروف ها ميباشد.

 

نحوه ایجاد متغیر String:

۱- ابتدا از کلید واژه String استفاده میکنیم تا نوع متغیر مشخص شود.

String

۲- یک نام برای متغیر در نظر میگیریم.

String Name;

اکنون ما یک متغیر به نام Name از نوع string داریم.

۳- يک مقدار به صورت رشته درون متغير قرار ميدهيم.

String Name = “My Name is Amin Makarem”

عبارت “My Name is Amin Makarem” به صورت يک رشته يا متن، درون متغير String قرار دارد.

مثال: میخواهیم مقادیری را درون چند متغیر قرار دهیم و آن را چاپ کنیم :

۱-  ميخواهيم رنگ مورد علاقه خود را چاپ کنيم، ابتدا يک متغير ايجاد ميکنيم به نام Color از نوع String، سپس رنگ مورد خود را به صورت رشته درون متغیر قرار میدهیم.

۲- سپس با استفاده از دستور () Console.WriteLine میتوانیم مقدار درونی متغیر Color را چاپ کنیم.

class Program
{
static void Main(string  [] args)
{
String Color = “Blue”;
Console.WriteLine(Color);

}

}

۳- برنامه را اجرا کنيد. همانطور که ميبينيد، مقدار دروني متغير Color براي شما در محيط Console چاپ خواهد شد.

اجرای برنامه

ميتوانيم با استفاده از دستور ()Console.WriteLine، بغير از مقدار دروني متغير Color ، يک متني را بعد از آن ايجاد کنيم. طبق مراحل زير:

۱- درون پرانتز دستور Console.WriteLine، بعد از متغير Color، يک علامت بعلاوه يا + ايجاد کنيد. سپس دو کاراکتر دابل کوتيشن يا ” ” ايجاد کنيد.

static void Main(string [] args)
{
;”String Color = “Blue
;Console.WriteLine (Color + ” “ )

}

۲- متن “Is My Favorite Color ” را بين دو کاراکتر دابل کوتيشن ايجاد ميکنيم.

static void Main(string [] args)
{
String Color = “Blue”;
Console.WriteLine(Color + ” is my Favorite Color ” );

}

۳- يک بار ديگر برنامه را اجرا کنيد. همانطور که ميبينيد، ميتوانيد با کليک کردن بر روي Ctrl + F10 برنامه را Run کنيد.  عبارت Blue is My Favorite Color براي ما چاپ ميشود.

اجراي برنامه

در ادامه مثال، نام خود را در يک متغير به نام Name از نوع String ايجاد ميکنيم.

static void Main(string [] args)
{
String Color = “Blue”;
Console.WriteLine(Color + ” is my Favorite Color “);

string Name = “Amin Makarem”;

}

سپس با مقدار درونی متغیر Name را چاپ میکنیم.

static void Main(string [] args)
{
String Color = “Blue”;
Console.WriteLine(Color + ” is my Favorite Color “);

string Name = “Amin Makarem”;
Console.WriteLine(Name);

}

در ادامه، میتوانیم یک متن را بعد از چاپ مقدار درونی متغیر Name ایجاد کنیم.

static void Main(string [] args)
{
String Color = “Blue”;
Console.WriteLine(Color + ” is my Favorite Color “);

string Name = “Amin Makarem”;
Console.WriteLine(Name + ” Is My Name “);
}

برنامه را اجرا کنيد. عبارت Amin Makarem Is My Name در محيط Console چاپ ميشود.

محيط کلي برنامه

برنامه ميتواند تا حداکثر حدود ۲ گيگابايت رشته در خود ذخيره کند. اين چيزي حدود يک ميليارد کاراکتر است. البته به سخت افزار سيستم شما بستگي دارد.

در جلسه آینده به حل مثال های بیشتری میپردازیم. با ما همراه باشید

محمد امین مکارم

مطالب مرتبط

نقد و بررسی‌ها

نظر: