آشنایی با زبان برنامه نویسی #C

آشنایی با زبان برنامه نویسی سی شارپ

آموزش زبان برنامه نویسی سی شارپ

برنامه نویسی در علوم کامپیوتر، به طور واضح و مختصر به زبانی گفته میشود که برای نوشتن برنامه های نرم افزاری استفاده میشود. زبان سی شارپ #C یک زبان برنامه نویسی منبع باز، مدرن و شی گرا است که توسط مایکروسافت تحت چارچوب NET. در سال ۲۰۰۱ ساخته شد. سی شارپ دارای ویژگی ها، و ابزار هایی برای ساخت نرم افزار است که نه تنها برای امروز کاربرد خوبی دارد بلکه برای سال های آینده نیز قابل استفاده میباشد. این زبان همچنان در حال تکامل است.

شی گرایی :

برنامه نویسی شی گرا یا OOP یک ساختار برنامه نویسی است. در شی گرایی، همه چیز به عنوان یک اشیا در کنار هم قرار میگیرند. این اشیاء، ترکیبی از داده ها، متغیر ها و توابع میباشد که باهم فعالیت میکنند و یک Data Type را بوجود می آورند. data type هایی مانند Int، Float، Bool و …

اکنون زبان سی شارپ، از شی گرایی استفاده میکند. شی گرایی ساختار واضحی برای برنامه ها فراهم میکند، اصلاح کدهارا برای ما آسان میکند و به ما در ایجاد برنامه هایی کامل با کد کمتر و زمان ساخت کوتاه تر کمک میکند.

این زبان برنامه نویسی شبیه به زبان Java است و برای کاربرانی که از قبل با زبان های Java، C و ++C آشنایی دارند آسانتر است.

زبان برنامه نویسی منبع باز یا Open Source :

زبان برنامه نویسی منبع باز یا Open source یعنی  شما هنگام کدنویسی با پایتون هیچ محدودیتی در کدنویسی ندارید و هرچیزی که در ذهنتان خلق میشود، میتوانید به صورت کد وارد کنید. البته در ابتدا باید زبان سی شارپ را خوب یادبگیرید و کمی خلاقیت به کار ببرید. زبان برنامه نویسی Open Source یک ویژگی مثبت محسوب میشود.

 

چرا زبان سی شارپ را یاد بگیریم؟

 

 شروع آسان: 

آموزش زبان برنامه نویسی #C

سی شارپ یک زبان مدرن و قدرتمند اما آسان میباشد. یادگیری این زبان برنامه نویسی برای افراد مبتدی که میخواهند وارد دنیای برنامه نویسی بشوند بسیار مناسب است و تنها به پشتکار و کوشش احتیاج دارد.

 

یک زبان پر کاربرد:

آموزش زبان برنامه نویسی C sharp

سی شارپ به طور گسترده، برای توسعه نرم افزار های دسکتاپ و برنامه های تحت (Web Application) مورد استفاده قرار میگیرد. توجه کنید که زبان سی شارپ یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است که در حوزه توسعه نرم افزار های دسکتاپ، به طور حرفه ای استفاده میشود. اگر شما بخواهید برنامه های Microsoft را ایجاد کنید، سی شارپ برای شما مناسب است. همچنین شما میتوانید برنامه هایی تحت NET. ایجاد کنید که در سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز ایجاد شوند. از دیگر مزایای این زبان برنامه نویسی میتوان به منبع باز بودن آن اشاره کرد که در بالا به آن اشاره کردیم.

 

توسعه بازی:

زبان برنامه نویسی C#

زبان برنامه نویسی سی شارپ،  در ساخت بازی ها استفاده میشود و همچنان به سلطه خود ادامه خواهد داد. ویژگی های مانند ، شی گرایی و Automatic Garbege Collection و … زبان سی شارپ را به یک زبان محبوب، برای ساخت بازی تبدیل کرده است.

برای آشنایی با زبان های برنامه نویسی بر روی این لینک کلیک کنید.

برای مشاهده آموزش رایگان سی شارپ بر روی این لینک کلیک کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *