تنظیمات اولیه پس از نصب Server Core

تنظیمات اولیه پس از نصب Server Core :

برای برقراری ارتباط با این محیط در ابتدا کلید Send Ctrl + Alt + Del را در محیط Vmware انتخاب میکنیم و سپس وارد محیط زیر میشویم.

تنظیمات اولیه بعد از نصب نسخه core ویندوز سرور

 

تنظیم کردن نسخه core ویندوز سرور

پس از بوت شدن مجدد سیستم برای کاربر Administrator یک رمز عبور انتخاب کرده و OK میکنیم.

کانفیگ نسحه core ویندوز سرور

حتما بخاطر دارید که اولین اقدام پس از نصب ویندوز سرور ۲۰۱۶ ورود به صفحه ی Server Manager و انجام تنظیمات اولیه بود. مشابه همان تنظیمات نیز باید در Server Core صورت گیرد. به همین منظور در ابتدا دستور Sconfig را وارد کرده تا صفحه ی زیر نمایش داده شود.

تنظیمات اولیه ویندوز سرور 2016 core

همان طور که مشاهده می نماییم برای انجام تنظیمات اولیه گزینه های متعددی را پیش رو داریم.

ابتدا جهت تغییر نام سیستم عدد ۲ را انتخاب کرده و Enter کرده سپس مانند تصویر زیر نام مناسبی را انتخاب کرده و مجددا Enter می نماییم.

کانفیگ ویندوز core

به منظور ثبت شدن نام سیستم پیغامی مبنی بر Restart کردن سیستم نمایش داده میشود.

تنظیمات ویندوز core

در ادامه عدد ۷ را برای فعال نمودن قابلیت Remote Desktop انتخاب می نماییم. پس از Enter کردن گزینه ی زیر نمایش داده میشود.

کانفیگ ویندوز core

جهت فعال نمودن این قابلیت حرف E و برای غیرفعال نمودن آن حرف D را ارسال میکنیم.

پس از انتخاب حرف E گزینه های زیر نمایش داده میشود. با انتخاب عدد ۱ فقط Client هایی که عضو شبکه ی Domain هستند توانایی دسترسی به ویندوز سرور را خواهند داشت و در صورتی که عدد ۲ را انتخاب کنیم همه ی Client ها قادرند به ویندوز سرور دسترسی داشته باشند.

 

 

با انتخاب عدد ۸ میتوانید تنظیمات کارت شبکه را انجام دهید. با ارسال عدد ۸ جزییات همه ی کارت های شبکه ی موجود در سیستم نمایش داده خواهد شد. سپس شماره Index مورد نظر خود را جهت تنظیماتی مانند قرار دادن IP و … انتخاب می  نماییم.( هر کارت شبکه دارای شماره Index مخصوص به خود می باشد.)

ویندوز core چیست

پس از انتخاب کارت شبکه گزینه های بیشتری پیش روی ما قرار می گیرد. همان طور که در تصویر زیر مشاهده می نماییم با انتخاب عدد ۱ می توان بر روی کارت شبکه IP تنظیم نماییم. تنظیمات DNS نیز با انتخاب گزینه ی ۲ صورت می گیرد. برای پاک کردن تنظیمات DNS و بازگشت به منوی اصلی نیز از گزینه های ۳ و ۴ استفاده می نماییم.

آموزش استفاده از ویندوز core

برای قرار دادن IP بر روی کارت شبکه به صورت زیر عمل می نماییم:

  • پس از ارسال عدد ۸ جزییات و مشخصات همه ی کارت های شبکه ی موجود در سیستم نمایش داده خواهد شد.

 

  • در اولین اقدام شماره Index مورد نظر خود را وارد می نماییم ( هر کارت شبکه دارای یک شماره ی Index مخصوص به خود می باشد ).
  • پس از انتخاب شماره ی Index گزینه ی Set Network Adaptor Address را انتخاب کرده تا بدین ترتیب دستور زیر نمایش داده شود. مطابق این دستور با انتخاب حرف D ، کارت شبکه IP خود را از DHCP دریافت می نماید. در صورتی که بخواهیم IP را به صورت Static بر روی کارت شبکه تنظیم نماییم حرف S را ارسال می کنیم.

آموزش کار با ویندوز سرور core

با انتخاب عدد ۹ میتوانید تاریخ و ساعت سیستم خود را تنظیم کنید.

کانفیگ ویندوز سرور core

 

windows server core

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *