دستگاه ups (منبع تغذیه اضطراری) چیست

دستگاه UPS چیست ؟

ups چیست

ups، دستگاه الکتریکی است که به صورت یک منبع تغذیه بدون وقفه میباشد. ups، برای محافظت از سخت افزار و تجهیزاتی مانند سرور ها، سیستم های کامپیوتری، تجهیزات ارتباط از راه دور، یا سایر تجهیزات الکتریکی کاربرد دارد.

انواع ups

افزایش ولتاژ برق یا قطعی برق در چنین تجهیزاتی میتواند باعث زیان هایی مانند اخلال در کسب و کار آنلاین، یا از بین رفتن اطلاعات مهم، یا اخلال در شبکه و اینترنت بشود که قطعا برایمان زیان آور خواهد بود. برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی از ups استفاده میکنیم. در هنگام افزایش ولتاژ برق با قطعی برق، ups از برق باتری ذخیره شده در باتری خود استفاده میکنند. در کل دو نوع ups وجود دارد : ۱: آفلاین ۲: آنلاین

ups offline: زمانی که برق ساختمان یا تجهیزات به کل قطع شدند، ups شروع به فعالیت میکند و برق ساختمان یا تجهیزات را تامین میکند. در اصل ups offline در زمان وصل بودن جریان برق فعال نیستند، تنها زمانی فعال میشوند که برق ساختمان یا تجهیزات قطع شوند.

 ups online : در این مدل، ups تمام وقت فعال است، به این صورت که حتی اگر برق هم قطع شود، کسی متوجه نخواهد شد و یو پی اس برق را تامین میکند.

در حال حاضر، بیشتر از ups آنلاین برای محافظت از تجهیزات الکترونیک یا سرور ها استفاده میشود. البته در زمان قطعی برق کاربران، متوجه فعالیت usp خواهند شد.

یو پی اس

ups در اندازه واحد های مختلفی ساخته شده است. ممکن است یک یو پی اس برای محافظت از یک کامپیوتر ساخته شده باشد یا یک یو پی اس برای ساختمان ها یا تجهیزات الکتریکی برقی ساخته شده باشد.میتوان گفت وظایف اصلی یک دستگاه ups تامین ولتاژ مورد نیاز در هنگام خرابی یا قطعی منابع تغذیه میباشد و از باتری های قابل شارژ استفاده میکنند.

انواع یو پی اس

جالب است بدانید بزرگترین ups جهان، دارای یک سیستم ذخیره سازی الکتریکی با یک باتری ۴۶ مگاواتی، در فیربنکس، آلاسکا، کل شهر و روستاها را در طول قطعی برق پشتیبانی میکند. دستگاه های ups از لحاظ توانایی به واحد ولت آمپر یا kva  که بیانگر میزان توانایی جریان برق در ups در پشتیبانی از تجهیزات میباشند دسته بندی میشوند.

دستگاه های UPS

هرچه مقدار kva  بیشتر باشد، از تعداد تجهیزات بیشتری پشتیبانی میکند. برای مثال برای اتاق سرور ها از یک یا دو واحد kva استفاده میکنند یا برای بیمارستان ها ممکن است تا حدود ۵۰۰kva آمپر برای بیمارستان ها استفاده کنند.

یو پی اس چیست

میزان برقی که ups میتواند در زمان قطعی برق تامین کند بستگی به باتری هایش دارد.برای مثال یک شرکت را در نظر بگیرید که در زمان قطعی، ups ممکن است ۱۰ الی ۱۵ دقیقه برق تجهیزات را تامین کند. میتوان از تعداد باتری هایی استفاده کرد که ups زمان بیشتری، برق تجهیزات را تامین کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *