معرفی انواع دوره های میکروتیک

دوره های جامع میکروتیک:

دوره ی جامع میکروتیک شامل انواع دوره های MTCTCE ، MTCWE ، MTCRE ، MTCNA ، MTCSE ، MTCIPv6E ، MTCUME و MTCINE میباشد که در ادامه به شرح هر کدام از این دوره ها میپردازیم:

دوره جامع میکروتیک

دوره آموزشی MTCNA:

این دوره پیش نیاز سایر دوره ها محسوب میشود و افرادی که موفق به کسب این مدرک میگردند به نوعی همکار میکروتیک محسوب میشوند.

به گفته ی شرکت میکروتیک آموزش هایی که در این دوره ارائه میشوند ، به طول یک مایل اما به عمق یک اینچ هستند. این به این معنی است که از تمام دوره های میکروتیک اندکی مطالب به دانشجویان ارائه میگردد اما این آموزش ها به صورت تخصصی نیستند تا بدین ترتیب یک دید کلی درباره ی انواع دوره ها به وجود بیاید .

دوره mtcna

 : MTCRE دوره ی

در این دوره مباحث مربوط به Routing به دانشجویان ارائه میگردد. از جمله این مباحث میتوان به مفاهیم Dynamic Route ، Static Route مانند RIP و Vlan ، OSPF بندی ، انواع Tunnel های GRE ، IPIP و EOIP ، انتقال Vlan تحت شبکه یا QinQ و بسیاری دیگر از مطالب مربوط به Routing اشاره کرد.

دوره mtcre

: MTCWE دوره ی

در این دوره مباحث تخصصی وایرلس به دانشجویان ارائه میگردد. از جمله این مباحث میتوان به مفاهیم Capsman ، Bridge ، Transparent ، Mesh ، WDS یا مدیریت متمرکز تمامی شبکه ، مباحث امنیتی مانند EAP ، بهینه کردن لینک های وایرلس و بسیاری دیگر از مطالب مربوط به وایرلس اشاره کرد.

دوره mtcwe

 : MTCTCE دوره ی

در این دوره تمامی مطالب مورد نیاز جهت پیاده سازی یک شبکه ی کاملا stable و تحت کنترل مدیر شبکه به دانشجویان ارائه میگردد.

از جمله مباحثی که در این دوره آموزش داده میشود میتوان به مفاهیم FailOver ، QOS ، پهنای باند ، راه اندازی DHCP Server ، راه اندازی DHCP Relay ، کنترل ترافیک و … اشاره کرد.

دوره mtctce

: MTCUME دوره ی

همان طور که از نام آن پیداست این دوره مربوط به مدیریت ارتباط User و کنترل دسترسی کاربران شبکه می باشد. از جمله مباحثی که در این دوره آموزش داده میشود میتوان به مفاهیم راه اندازی Hotspot ، راه اندازی PPOE Server ، راه اندازی Radius Server و … اشاره کرد.

دوره mtcume

دوره MTCIPv6 :

این دوره از جمله دوره های جدیدی است که به دوره ی جامع میکروتیک اضافه شده است و همان گونه که از نام آن پیداست مربوط به IPv6 میباشد.

این دوره شباهت بسیار زیادی به دوره ی MTCRE دارد با این تفاوت که بر اساس IPv6 کار میکند. در این دوره تمام اصول IPv6 و نحوه ی پیاده سازی آن بر روی میکروتیک به دانشجویان آموزش داده خواهد شد.

دوره mtcipv6

 

 : MTCSE دوره ی

دوره ی MTCSE جدید ترین دوره ای است که به دوره ی جامع میکروتیک اضافه گردیده است .

به طور کلی این دوره شامل مفاهیم بنیادی Attack ها و حملات و روش های جلوگیری از آن ها میباشد.

دوره mtcse

 : MTCINE دوره ی

برای گذراندن این دوره میبایست دانشجویان دوره ی MTCRE را پشت سر گذاشته باشند.

از جمله مفاهیمی که در این دوره به دانشجویان ارائه خواهد شد مباحث Routing بسیار حرفه ای مانند MPLS و BGP میباشد و به طور کلی نحوه ی پیاده سازی Core یا هسته ی شبکه را در این دوره فرا خواهیم گرفت.

دوره mtcine

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *