معرفی پایتون و آشنایی با زمینه های شغلی آن

کمی درمورد برنامه نویسی

به اولین جلسه از دوره آموزش پایتون خوش آمدید. امروزه در دنیایی زندگی می­کنیم که تصور آن بدون کامپیوتر غیر ممکن است به گونه ای که اگر نتوانیم با کامپیوتر ها کار کنیم با محدودیت های زیادی مواجه می­شویم. آرام آرام به سمتی می­رویم که هر کسی ناچار است که بتواند با کامپیوتر ها ارتباط برقرار کند. برنامه نویسی راهی است که انسان می­تواند با کامپیوتر خود حرف بزند و از آن به نفع خود استفاده کند.

زبان های برنامه نویسی به دو دسته­ی سطح بالا و سطح پایین تقسیم می­شوند. زبان های سطح پایین زبان هایی هستند که شباهت بیشتری به زبان ماشین دارند و همچنین مدیریت بیشتری روی منابع سیستم و سخت افزار دارند. چند نمونه از زبان های سطح پایین عبارت اند از زبان های C، C++ و Java .

زبان های سطح بالا زبان­هایی هستند که از نظر گرامر و فهم، نزدیک به زبان انسان اند، یعنی خوانایی بالایی دارند و یادگیری آن ها نسبتاً آسانتر است. اما این زبان ها کنترل کمتری روی سخت افزار و ساختار سیستم دارند در عوض باعث می­شوند که بتوانید پروژه خود را به سرعت پیش ببرید. زبان هایی مانند پایتون، روبی و جاوا اسکریپت از جمله زبان های سطح بالا هستند

پایتون چیست و چرا پایتون را یاد بگیریم؟

زبان پایتون یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی دنیاست که مدتیست جایگاه خود را هم در جهان و هم در ایران به دست آورده. چه تازه کار باشید چه حرفه ای، زبان پایتون بهترین پیشنهاد برای یادگیری است چرا که از سادگی بسیاری برخوردار است که همین امر فرآیند یادگیری را آسانتر میکند. این زبان شما را کمتر درگیر نماد هایی مانند سمیکلن یا آکولاد (; {}) می­کند و باعث می­شود که بتوانید تمرکز خود را روی پروژه خود متمرکز کرده و به کار خود کیفیت و سرعت ببخشید.

پایتون یک زبان open source و رایگان است. شما هیچ محدودیت یا هزینه ای برای استفاده از آن ندارید. کتابخانه ها و منابع زیادی برای این زبان وجود دارد که باعث می­شود همواره برای مشکلات خود راه حل پیدا کنید.

کاربرد پایتون و آینده شغلی

هر زبانی نقاط قوت و ضعف خود را دارد و هرکدام در زمینه هایی قدرتمند یا ضعیف ظاهر شده است. اگر در انتخاب مسیر خود سرگردان شده اید و نمی­دانید از کجا شروع کنید تصمیم بر این شد تا این جلسه درمورد بازار کار و آینده شغلی زبان پایتون بحث کنیم.

آموزش برنامه نویسی پایتون

شبکه و امنیت

اگر علاقه­مند به شبکه هستید آماده ورود به دنیای بزرگی باشید که انتها ندارد. شبکه خود به شاخه های بزرگی تقسیم می­شود که صحبت کردن درمورد آن ها ساعت ها زمان می­خواهد. به طور خلاصه زبان پایتون به دلیل سادگی خود بسیار مورد توجه شبکه کار ها و هکر ها واقع شده است. چرا که به آن ها اجازه می­دهد که بتوانند هرچه سریع تر به کمک کتابخانه های فراوان و کاربردی ابزار های مورد نیاز خود را بنویسند. زبان پایتون به طور پیش­فرض روی سیستم عامل لینوکس نصب می­باشد و این زبان از طرف ل ینوکس کاملا پشتیبانی می­شود. اگر شما در زمینه امنیت کار کرده باشید حتما دیده اید که بسیاری از ابزار هایی که در لینوکس استفاده می­کنید با پایتون نوشته شده اند. یادگیری پایتون برای
این دسته از افراد یکی از الزامات می­باشد.

برنامه نویسی پایتون

طراحی وبسایت

طراحی و ساخت سمت سرور سایت ( Backend) با زبان پایتون کاری لذت­بخش و سرگرم کننده است. یکی از قدرتمند ترین پلتفورم هایی که کار وبسایت نویسی را آسان کرده جنگو (Django) نام دارد. شاید برایتان جالب باشد که سایت های یوتیوب، اینستاگرام، دراپ­باکس، اسپاتیفای و … را با همین پلتفورم پیاده سازی کرده اند. طراحی سایت یکی از پر درآمد ترین مشاغل حوزه کامپیوتر است، اگر به سمت سرور سایت علاقه دارید با یادگیری پلتفورم جنگو می­نتوانید سایت هایی قدرت­مند و کاربردی را بسازید و وارد بازار کار شوید.

آموزش رایگان پایتون

هوش مصنوعی

یکی از شاخه های جدید و هیجان انگیز دنیای کامپیوتر است که طرفداران زیادی دارد. شاید هوش مصنوعی شما را یاد فیلم های ترسناک درمورد حمله ربات ها و تسخیر دنیا بیندازد. درواقع با پیشرفت چشمگیر هوش مصنوعی به وقوع پیوستن این تخیلات دور از ذهن نیست. زبان پایتون یکی از بهترین بستر ها برای استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می­باشد. مطمئناً با تبلیغات هوشمند فیسبوک، پیشنهادات موسیقیایی اسپاتیفای یا مطالب جالب اکسپلورر اینستاگرام مواجه شده اید که علاقه­مندی و سلیقه شما را تشخیص داده و با درنظر گرفتن آن با شما ارتباط برقرار می­کنند. ساخت و تربیت اینگونه برنامه های هوشمند نیازمند دانش و مهارتیست که یادگیری پایتون کلید ورود به این دنیاست.

آموزش برنامه نویسی python

پردازش تصویر

پردازش تصویر هم طرفداران زیادی دارد. تشخیص و شناسایی چهره، تشخیص پلاک، تنظیم و ریگلاژ دستگاه های صنعتی، تشخیص میوه های تازه از خراب، کنترل ترافیک، کنترل رفت و آمد ها همگی از مواردی هستند که در دوره پردازش تصویر می­آموزید. کامپیوتر با انجام محاسبات روی مقادیر هر پیکسل از تصویر می­تواند نتایج کاربردی ای را در خروجی ارائه دهد. برای انجام این محاسبات از الگوریتم های زیادی از جمله الگوریتم های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیز استفاده می­شود.

استخراج و آنالیز داده

گاهی اوقات استفاده از اطلاعات انباشت شده و ناکارآمد می­تواند یک شرکت یا فروشگاه بزرگ را از ورشکستگی نجات دهد. استخراج داده، دسته بندی و طبقه بندی، محاسبات آماری و نتیجه گیری از کارهاییست که با زبان پایتون به راحتی قابل پیاده سازیست.

 

در پایان لازم به ذکر است که مجموعه فرکیان تک با خدمات آموزشی با کیفیت بسیار بالا این امکان را فراهم آورده تا تمام علاقه­مندان به دنیای تکنولوژی بتوانند بدون هیچ هزینه ای مسیر پیشرفت خود را پیدا کرده و در راه موفقیت قدم بگذارند.

در جلسه بعد درمورد نصب و راه اندازی پایتون و تعریف متغیر ها صحبت خواهیم کرد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *