نحوه Snapshot  گرفتن در Vmware

نحوه Snapshot  گرفتن در Vmware :

در یک محیط تست اغلب نیاز دارید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به وضعیت پایدار سیستم بازگردید. ممکن است تغییری ایجاد کنید که سیستم را ناپایدار کند و سپس بخواهید به وضعیت قبل از اعمال تغییر بازگردید.

Snapshot درواقع از وضعیت فعلی ماشین مجازی عکس خواهد گرفت و در صورتی که بعد از انجام تغییرات خواهان برگشت به وضعیت سابق باشیم با انتخاب این فایل می توانیم به همان حالت مورد نظر برگردیم. جهت فعال کردن این قابلیت مراحل زیر را انجام می دهیم:

وارد نرم افزار Vmware شده و بر روی ویندوز سرور کلیک راست می نماییم:

در منوی باز شده گزینه ی Snapshot را انتخاب می نماییم.

snapshot در vmware

در پنجره Take Snapshot نام مناسبی را برای این فایل انتخاب می کرده و برروی گزینه Take Snapshot کلیک می نماییم:

استفاده از snapshot در vmware

هدف از تهیه Snapshot این است که هر لحظه که نیاز داشته باشیم بتوان به وضعیت قبل برگردیم. راحت ترین راه برای تحقق این موضوع استفاده از گزینه Revert to Snapshot خواهد بود. برروی ماشین مجازی موردنظر که از آن Snapshot گرفته ایم کلیک راست کرده و گزینه Snapshot را انتخاب کرده و در زیرمجموعه آن گزینه Revert to Snapshot را انتخاب می نماییم و سپس Snapshot که در مرحله قبل ایجاد کردیم را مشاهده می نماییم.

snapshot در vmware چیست

 

چگونه در vmware اسنپ شات بگیریم

برروی گزینه Yes کلیک کرده تا تنظیمات اعمال شود.این گزینه شما را به سرعت به وضعیت قبلی باز خواهد گرداند. توجه کنید با بازگشت به Snapshot تمام تغییرات اعمال شده بعد از آن را از دست خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *