آشنایی با قطعات و تجهیزات ترانکینگ

در جزوات قبل گفتیم که ترانکینگ از قطعاتی تشکیل میشود که هر کدام کارایی مخصوص به خودش را دارد.

 

بدنه ترانکینگ:

آشنایی با ترانکینگ

بدنه ترانک همان کانال محفظه داری است که کابل ها از آن عبور میکند و و پارتیشن درون آن نصب میشود.بدنه ترانکینگ دارای یک درب است که برای دسترسی به کابل ها یا تغیراتی درون آن باز میشود.وظیفه اصلی بدنه ترانکینگ محافظت از کابل ها میباشد.

بدنه ترانکینگ در معمولا در شاخه های دومتری تولید میشود.بر فرض، اگر به یک متر ترانکینگ احتیاج داشتید، یک شاخه دومتری تهیه میکنید و یک متر برش میزنید.

بیشترین کاربرد ترانکینگ ها در سایز های ۸۰*۵۰ ، ۵۰*۱۰۰، ۵۰*۱۵۰

میباشد.البته سایز های دیگری هم از ترانکینگ وجود دارد که توسط شرکت ها تولید میشوند.

 

پارتیشن:

ترانکینگ در شبکه

پارتیشن، دیواره ای هست که بر روی شیارهای موجود درون ترانک نصب میشود و محفظه درون ترانک را به چنین بخش تقسیم میکند.وظیفه اصلی پارتیشن، جداسازی و تفکیک کابل ها از یکدیگر میباشد.این چنین نظم در کابل کشی و محیط برقرار میشود و کابل های برق و کابل های شبکه با وجود پارتیشن بین آن ها بر روی یکدیگر نویز نمی اندازند.پارتیشن هارا میتوان بصورت جداگانه برای ترانک یا بعضی از داکت ها، با توجه با سایز آن ها خریداری کرد و استفاده نمود.

درب ترانکینگ:

زمانی که کابل ها را درون بدنه ترانک قرار میدهیم،دب ترانکینگ رو بدنه قرار میگیرد.درب های ترانکینگ معمولا به صورت نرم و خشک موجود میباشند. درب نرم، با فشاری کم باز و بسته میشود و بر روی بدنه ترانکینگ قرار میگیرد.

اما درب خشک ترانکینگ بر خلاف درب نرم، با فشاری زیاد باز میشوند و برای استفاده پیشنهاد نمیشود.در نتیجه بهتر است ترانکینگ هایی تهیه کنیم که بر روی آن ها درب نرم قرار گرفته باشند.

مسدود کننده:

این قطعه در ابتدا و انتهای ترانکینگ قرار میگیرد و برای بستن دو سر ترانکینگ استفاده میشود تا کابل ها کاملا محفوظ درون ترانکینگ قرار گرفته باشند و ترانک زیباتر بنظر برسد.

انواع داکت و ترانک

 

آشنایی با duct و trunk

 

زاویه داخلی:

این قطعه زمانی استفاده میشود که ترانک بخواهد از گوشه داخلی دیوار عبور کند و بر روی ترانک نصب میشود.

انواع داکت

 

زاویه خارجی:

زمانی که ترانکینگ بخواهد از گوشه داخلی دیوار عبور کند از زاویه داخلی استفاده میشود و بر روی ترانکینگ قرار میگیرد.

تجهیزات پسیو

 

آشنایی با پسیو شبکه

 

زاویه تخت:

زمانی که ترانکینگ بر روی سطحی صاف قرار گرفته باشد و تغیرمسیر بدهد،برای زاویه ایجاد شده از قطعه ای به نام زاویه تخت استفاده میشود.

آشنایی با قطعات پسیو شبکه

 

تجهیزات پسیو شبکه

 

سه راهی:

 زمانی استفاده میشود که ما بخواهیم برای ترانکینگ انشعاباتی را ایجاد کنیم.

 

درزگیر:

زمانی که دو ترانکینگ درکنار یکدیگر قرار بگیرند،برای اتصال آن دو باهم از درگیر استفاده میکنند که باعث زیبایی ترانک میشود.

 

کادر ماژول:

در جزوات قبل گفتیم که ترانکینگ، قابلیت آن را دارد که بر روی آن پریز برق، شبکه، تلفن یا … نصب شود.اما چگونه؟

کادر ماژول به راحتی بر روی ترانک قرار میگرد.پس از قرار گیری ،روی آن انواع پریز نصب میشود. و در مدل های ۲و۴و۶و۸ مدل نیز تولید میشوند

تجهیزات پسیو شبکه

 

آموزش پسیو شبکه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *