تنظیمات فایروال ویندوز سرور با استفاده از محیط Netsh

تنظیمات فایروال ویندوز سرور با استفاده از محیط Netsh

Netsh یا Network Shell یک ابزار خط دستوری می‌باشد که در تمامی نسخه‌های ویندوز ۲۰۰۰ به بعد موجود می‌باشد و این امکان را برای کاربر فراهم می‌سازد تا با استفاده از این ابزار به تنظیم تجهیزات شبکه و از جمله رابط بپردازند. با همه ی این تفاسیر کارایی و قدرت Powershell بسیار بیشتر از Netsh می باشد. به منظور مقایسه ی هرچه بهتر در نظر داریم تا Fierwall را در محیط Netsh تنظیم کنیم.

فایروال ویندوز سرور

از بین همه ی این دستورات دستور advfirewall را برای اجرا انتخاب کرده (کاربرد هر دستور مقابل آن ذکر شده است ) و با استفاده از این دستور می توان همه ی تنظیمات مربوط به Firewall را انجام دهیم. پس از اجرای این دستور وارد محیط زیر می شویم:

فایروال ویندوز سرور 2016

به منظور ایجاد تغییر در تنظیمات Firewall از کلمه ی Set استفاده میکنیم و به عنوان اولین دستور آن را در محیط Netsh اجرا میکنیم. سپس کلید های Shift + ? را فشار داده تا دستورات بعدی نمایش داده شوند.

firewall ویندوز سرور

جهت تمرین بیشتر قصد داریم Firewall را به طور کامل غیرفعال نماییم پس در ادامه گزینه ی allprofile را وارد کرده و در آخر نیز با  state off دستور را کامل کرده و Firewall را غیرفعال می نماییم.

تنظیمات فایروال ویندوز سرور

برای خروج از محیط Netsh نیز از دستور bye استفاده می نماییم.

خاموش کردن فایروال ویندوز سرور

نکته!!! اگر در حین کار با پنجره ی Command در Server Core این پنجره بسته شد با استفاده از گزینه ی Ctrl+Alt+Del می توان دوباره آن را بازگرداند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *