حل تمرين با متغير int

جلسه چهارم (قسمت اول) : حل تمرين با متغير int

متغیر integer

 

قبل از اينکه با اين متيغر اشنا شويم، با کليک کردن بر روي لينک زير، آجلسه آمورشي نرم افزار Visual Studio مشاهده کنيد.

آموزش نصب نرم افزار Visual Studio 

پس از مشاهده آموزش نصب نرم افزار Visual Studio، از طريق لينک هاي زير، نرم افزار Visual Studio را دانلود کنيد. اگر سيستم شما از نسخه ۲۰۱۹ پشتيباني ميکند، پيشنهاد ميشود اين نسخه را دانلود کنيد.

دانلود نرم افزار Visual Studio 2019 

دانلود نرم افزار Visual Studio 2017

دانلود نرم افزار Visual Studio 2015

دانلود نرم افزار Visual Studio 2013

دانلود نرم افزار visual Studio 2008

 

ابتدا وارد نرم افزار Visual Studio بشويد و يک پروژه تحت Console app .net Core ايجاد کنيد. پس از ايجاد پروژه، وارد محيط کدنويسي نرم افزار Visual ميشويد.

برنامه نویسی در محیط visual studio
 

زمانی که پروژه را ایجاد کردید، به صورت پیش فرض، با پروژه ای همانند تصویر بالا ساخته خواهد شد. برای شروع دستور (“Hello”)Consle.WriteLine را پاک کنید. فعلا به این دستور احتیاجی ندارید.

console.writeline()
 

در تصویر بالا، درون Class، یک متد داریم به نام متد Main که برنامه به این متد احتیاج دارد. آکلاد باز { و آکلاد بسته } مربوط به بدنه متد Main میباشد.

 

class Program
{
static void Main(string[] args)
{

}
}

در جلسات آینده، به طور مفصل

ما میخواهیم یک نوع متغیر ایجاد کنیم و اعداد ۵۰ و ۶۰ را درون این متغیر قرار دهیم. سپس این دو اعداد را باهم جمع کنیم و برنامه پاسخ را برای ما چاپ کند.

ابتدا باید ۲ متغیر از نوع int ایجاد کنیم. به این دلیل که دو عدد داریم از نوع اعداد صحیح. نام متغیر اول را Number1 در نظر میگیریم. سپس عدد ۵۰ را درون این متغیر قرار میدهیم. همانند زیر:

نکته: برای مقدار دهی یک متغیر، از علامت = استفاده میکنیم. همانند تصویر زیر که مقدار ۵۰ را با علامت = درون متغیر number1 قرار دادیم.

برنامه نویسی سی شارپ
 

در مرحله بعد، یک متغیر دیگر از همان نوع int ایجاد میکنیم. نام متغیر دوم را Number2 میگذاریم. همانند زیر:

چگونه از متغیرها استفاده کنیم
 
در بین متغیر اول و دوم، از کاراکتر ” , ” استفاده میکنیم.

در تصویر بالا، ما دو متغیر از نوع int داریم به نام number1 و number2 و داخل هر کدام یک مقدار عددی قرار دادیم

ابتدا به يک نکته توجه کنيد، پس از اينکه برنامه اين دو عدد را باهم جمع کرد، نياز به يک متغير دارد، تا حاصل جمع را درون آن متغير قرار دهد. حاصل جمع عدد ۱۱۰ ميباشد. پس بايد يک متغير ديگر ايجاد کنيم و نام آن را answer (جواب) ميگذاريم.  همانند زير:

نکته: ما متغير answer را ايجاد ميکنيم اما آن را خالي ميگذاريم و هيچ مقداري را درون اين متغير قرار نميدهيم. زيرا اين متغير، براي پاسخ عمليات جمع ميباشد و هنوز هيج عملياتي صورت نگرفته است.

برنامه نویسی
 
ایجاد متغیر answer

در ادامه، متغیر number1 و number2 را باهم جمع میکنیم و حاصل جمع را درون متغیر answer میگذاریم. ابتدا متغیر answer را مینویسیم و علامت مساوی را میگذاریم. سپس دو متغیر number1 و number2 را باهم جمع میکنیم. همانند زیر:

آموزش رایگان برنامه نویسی

 

class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int number1 = 50 , number2 = 60 , answer;

answer = number1 + number2;

}
}

در عبارت answer = number1 + number2 ، متغیر number1 و متغیر number2 باهم جمع میشوند، سپس با استفاده از علامت مساوی (=)، حاصل جمع درون متغیر answer ریخته میشود. حاصل جمع ما عدد ۱۱۰ میباشد.

 

اشنایی با دستور ()Console.WriteLine :

اکنون میخواهیم حاصل جمع، برای ما چاپ بشوند. برای اینکه یک مقدار برای ما چاپ شود یا مقدار درونی یک متغیر را چاپ کنیم، از دستور ()Console.WriteLine استفاده میکنیم. متغیر answer را درون پرانتر مربوط به دستور Console.WriteLine قرار میدهیم. سپس برنامه را اجرا کنید تا مقدار درونی متغیر answer برای شما چاپ بشود. در آخر، علامت ; را ایجاد کنید.

آموزش رایگان برنامه نویسی سی شارپ
 
عبارت (Console.WriteLine(answer، مقدار درونی متغیر answer را برای ما چاپ میکند. یعنی عدد ۱۱۰

class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int number1 = 50, number2 = 60, answer;

answer = number1 + number2;
Console.WriteLine(answer);
}
}

در ادامه میخواهیم حاصل جمع (یا همان مقدار درونی متغیر answer) را تقسیم بر عدد ۲ کنیم. اما اول باید یک متغیر از نوع int ایجاد کنیم تا حاصل تقسیم را درون این متغیر قرار دهیم. نام متغیر را Taghsim میگذارم.

c shorp programminig
 

در ادامه، در متد Main، متغیر taghsim را مینویسیم. سپس، بعد از ایجاد علامت مساوی (=)، متغیر answer را مینویسیم و بعد از آن علامت / را ایجاد میکنیم. علامت / به معنای تقسیم میباشد. ما میخواهیم مقدار درونی متغیر answer را بر عدد ۲ تقسیم کنیم. در نتیجه بعد از ایجاد علامت تقسیم ( / )، عدد ۲ را ایجاد میکنیم. همانند تصویر زیر:

C# programming
 

درون دستور Console، متغیر Taghsim را بنویسید. به این دلیل که ما میخواهیم این مقدار درونی متغیر taghsim برای ما چاپ بشود.

class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int number1 = 50, number2 = 60, answer, Taghsim;

answer = number1 + number2;
Taghsim = answer / 2;

Console.WriteLine(Taghsim);
}
}

عبارت Taghsim = answer / 2، مقدار درونی متغیر answer را بر عدد ۲ تقسیم میکند. سپس با استفاده از علامت مساوی (=)، حاصل تقسیم را در متغیر Taghsim میریزد. سپس برنامه را اجرا کنید تا عدد ۵۵ برای شما چاپ بشود.

در جلسه آینده، مثال های بیشتری حل خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *