شبکه های Enterprise LANs

جلسه شانزده : شبکه های Enterprise LANs

خب در آموزش قبل با شبکه های SOHO LAN آشنا شدیم در این آموزش به نقطه ی مخاف این شبکه ها یعنی شبکه های Enterprise LANs  میپردازیم . شبکه های Enterprise در مقایسه با شبکه SOHO نیازهای مشابهی ، اما در مقیاس بسیار بزرگتر دارند.

به عنوان مثال ، enterprise Ethernet LAN ها با LAN switch  های نصب شده در کمد سیم کشی و در قفل شده در هر طبقه از ساختمان آغاز می شوند. برقکاران کابل اترنت را از این کمد سیم کشی به اتاقک ها و اتاق های کنفرانس و جاهای دیگر یا دستگاه های دیگر که ممکن است نیاز به اتصال  LAN داشته باشند ، کابل کشی می کنند . در عین حال ، اکثر شرکت ها همچنین از wireless LAN ها نیز پشتیبانی می کنند ، که به این طریق افراد می توانند در حین حرکت در اطراف خود با وسایل خود کار کنند و از تعداد فزاینده ای از دستگاه ها که اینترفیس Ethernet LAN ندارند پشتیبانی کنند.

شکل 1 نمایی مفهومی از LAN معمولی شرکت در یک ساختمان سه طبقه را نشان می دهد. هر طبقه دارای یک Ethernet LAN switch و یک wireless LAN AP است. برای برقراری ارتباط بین طبقات ، هر سوئیچ در طبقه به یک سوئیچ توزیع مرکزی متصل می شود. به عنوان مثال ، PC3 می تواند داده ها را به PC2 ارسال کند ، اما ابتدا از طریق سوئیچ SW3 در طبقه اول به سوئیچ توزیع (SWD) منتقل می شود و سپس از طریق سوئیچ SW2 در طبقه دوم پشتیبان می گیرد.

شبکه های Enterprise سیمی و بی سیم
                                                                    شکل 1 : شبکه های Enterprise سیمی و بی سیم

شکل همچنین روش معمول اتصال LAN به WAN با استفاده از روتر را نشان می دهد.  LAN switch ها و نقاط دسترسی بی سیم (wireless access point) برای ایجاد LAN کار می کنند. روترها هم به LAN و هم به WAN متصل می شوند. برای اتصال به LAN ، روتر به سادگی از اینترفیس Ethernet LAN و کابل اترنت استفاده می کند ، همانطور که در سمت راست پایین شکل 1 نشان داده شده است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *