آشنایی با Microsoft PowerPoint

 

 _PowerPoint چیست؟

 

Microsoft PowerPoint یک برنامه نمایش اسلاید قدرتمند است.مایکروسافت پاورپوینت، نرم‌افزار ارائه مجازی که توسط رابرت گسکینز و دنیس آستین برای شرکت نرم‌افزار کامپیوتر آمریکایی Forethought Inc توسعه داده شد. این یک جزء استاندارد از نرم افزار مجموعه مایکروسافت آفیس این شرکت است و همراه با Word، Excel و سایر ابزارهای بهره وری آفیس همراه است. این برنامه از اسلایدها برای انتقال اطلاعات غنی از چند رسانه ای استفاده می کند. اصطلاح اسلاید به اسلاید پروژکتور قدیمی اطلاق می شود که این نرم افزار به طور موثر جایگزین آن می شود.اولین خرید نرم افزاری مهم آن، حقوق پاورپوینت را به قیمت ۱۴ میلیون دلار خریداری کرد.

 

powerpoint

 

پاورپوینت برای تسهیل نمایش تصویری برای ارائه گروهی در محیط کسب و کار طراحی شده است. ارائه‌ها به‌عنوان مجموعه‌ای از «اسلایدها» که به‌صورت جداگانه طراحی شده‌اند که حاوی تصاویر، متن یا اشیاء دیگر هستند، مرتب می‌شوند. نسخه ۱٫۰ به کاربران این امکان را می داد که صفحات متنی و گرافیکی را برای جزوات سیاه و سفید، یادداشت ها و شفافیت های بالای سر تولید کنند. نسخه ۲٫۰ که برای سیستم عامل مکینتاش و ویندوز مایکروسافت توسعه یافته است، به اسلایدهای رنگی ۳۵ میلی متری ارتقا یافته است. انتشار پاورپوینت ۳٫۰ در سال ۱۹۹۲، نمایش اسلاید مجازی استانداردی را معرفی کرد. نسخه‌های بعدی ویژگی‌های بیشتری را اضافه کردند: انتقال اسلاید، طرح‌های پس‌زمینه، انیمیشن، گرافیک، فیلم و کلیپ‌های صوتی، و AutoContent، که یک الگوی ارائه را بر اساس اطلاعاتی که قرار است منتقل شود تولید می‌کند. در سال ۲۰۰۳، پاورپوینت آفیس تغییر نام داد، تاکید مایکروسافت بر استانداردسازی رابط کاربری و عملکردهای برنامه در مجموعه برنامه‌های آفیس، که شامل Word (یک واژه‌پرداز) و اکسل (یک برنامه صفحه‌گسترده) بود. پاورپوینت برای دستگاه های تلفن همراه مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها در سیستم عامل های iOS و اندروید نیز موجود است.

 

 

 

_با پاورپوینت چه کاری می توانید انجام دهید ؟

 

پاورپوینت به شما این امکان را می دهد که ارائه خود را با دیگران در زمان واقعی در وب به اشتراک بگذارید. شما می توانید یک پیوند به ارائه به کاربر ارائه دهید. پس از انتخاب پیوند، کاربر(ها) می توانند شما و ارائه شما را به صورت آنلاین دنبال کنند.

 

_انیمیشن سفارشی.

_اضافه کردن عکس، فیلم و جلوه های صوتی.

_ذخیره به عنوان یک صفحه وب.

_ارائه ها را به عنوان جزوه چاپ کنید.

_ویدیوهای یوتیوب را جاسازی کنید.

 

powerpoint ideas

 

 

_کار با محیط پاورپوینت

 

نوار ابزار و نوار ابزار دسترسی سریع جایی است که دستورات انجام کارهای رایج را در پاورپوینت پیدا خواهید کرد. نمای پشت صحنه گزینه های مختلفی برای ذخیره، باز کردن یک فایل، چاپ و به اشتراک گذاری سند در اختیار شما قرار می دهد.

 

 

 

 

powerpoint

 

powerpint

 

 

 

 

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *