معرفی ۳ مورد از بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک ۲۰۲۴

با توسعه سریع فناوری و هوش مصنوعی مولد، نرم افزار طراحی گرافیک بیش از هر زمان دیگری در دسترس و ارزشمند است. از وب‌سایت‌های جذاب و مدل‌سازی سه‌بعدی گرفته تا تبلیغات رسانه‌ای قانع‌کننده، طراحان برای تمام نیازهای طراحی دیجیتال و چاپ خود به انواع ابزارهای طراحی گرافیکی متکی هستند. یافتن ابزار مناسب می تواند برای کسانی که به دنبال خلاقیت و کارایی بیشتر در گردش کار خود هستند تفاوت ایجاد کند. در این مقاله، برخی از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک پیشرو در صنعت را مورد بررسی قرار می‌دهیم که برای مبتدیان، حرفه‌ای‌ها و افراد دارای بودجه مناسب است.

 

ـ نرم افزار طراحی گرافیک چیست؟

 

نرم افزار طراحی گرافیک در اصل برنامه ای (یا مجموعه ای از ابزارها) است که برای ایجاد و ویرایش هنر یا تصاویر دیجیتال استفاده می شود. آنها برای ایجاد طرح های رابط وب سایت و برنامه، بنرها یا تصاویر برای رسانه های اجتماعی یا ارائه های سه بعدی برای معماری مفید هستند. برخی از ابزارهای طراحی گرافیک، مانند فتوشاپ و ایلاستریتور، غول‌های صنعت باقی مانده‌اند، در حالی که ابزارهای جدیدتر، مانند Canva و Figma، طراحی گرافیک را با راه‌حل‌های کاربرپسندتر برای بسیاری در دسترس قرار داده‌اند.

 

ـ بهترین نرم افزار های طراحی گرافیک

 

عکاسان، طراحان وب و تولیدکنندگان محتوا به ابزارهایی نیاز دارند که متناسب با جریان کاری آنها باشد. در این مقاله، ویژگی‌های منحصر به فرد هر نرم‌افزار را بررسی می‌کنیم تا به شما در انتخاب بهترین نرم افزار برای نیازهایتان کمک کنیم.

 

۱٫Adobe Illustrator

 

Adobe Illustrator بهترین نرم افزار طراحی گرافیکی برای طراحی گرافیک برداری است. این جعبه ابزار همه جانبه، تطبیق پذیری را برای ایجاد همه چیز از آرم گرفته تا پلان زمین فراهم می کند.

ایلاستریتور به عنوان ابزاری برای ایجاد گرافیک های پیچیده برداری بسیار مورد استفاده است. همه ابزارهای داخلی را دارد که یک طراح برای ترسیم، رنگ آمیزی یا اصلاح هر شاهکار دیجیتالی که به راحتی می تواند در هر اندازه ای که میخواهید داشته باشد. این باعث می شود که آن را به گزینه ای ایده آل برای ایجاد SVG هایی که می خواهید تبدیل کنید، که گرافیک هایی با وضوح بالا  را برای طراحی وب و سایر موارد ارائه می دهد.

 

یکی از ویژگی های برجسته سازگاری آن با تبلت های گرافیکی دیجیتال است که تجربه ایجاد هنر فیزیکی را تکرار می کند. در ابتدا، پیشگامان صنعت اغلب از Adobe Illustrator در مشاغل اولیه خود استفاده می کردند. به همین دلیل است که برای انواع هنرهای چاپی و دیجیتال یک انتخاب بهتر است. علاوه بر این، اکثر سخت افزارهای چاپ مدرن از فرمت های فایل خود پشتیبانی می کنند. این یک گزینه بی نظیر برای طراحی فونت و لوگو است.

 

 

ویژگی های کلیدی Adobe Illustrator

 

 

_ابزاری پیشرفته برای طراحی و دستکاری گرافیک برداری

 

_درجه بندی CMYK و پشتیبانی از EPS

 

_تولید رنگ سریع

 

_سازگاری بین دستگاه ها

 

_ادغام ابزار صوتی

 

adobe illustrate

 

 

ویژگی منحصر به فرد رنگ‌آمیزی مولد مبتنی بر هوش مصنوعی Adobe Illustrator به کاربران اجازه می‌دهد پیام‌های متنی را وارد کنند. برای مثال، می‌توانید «رنگ‌های تابستانی گرم» را وارد کنید و چندین پیشنهاد پالت دریافت کنید. این به طور قابل توجهی روند تنظیم رنگ را ساده می کند.

Adobe Illustrator برای طراحان گرافیک، تصویرگران و متخصصان خلاقی است که تشنه دقت کامل پیکسل هستند. این بوم شما برای آثار هنری مبتنی بر وکتور، طراحی لوگو و تصاویر پیچیده است. همچنین برای کسانی است که در تایپوگرافی، ایجاد آیکون و حتی طرح های ساده غواصی می کنند.

 

 

 

۲٫Adobe Photoshop

 

Adobe Photoshop به عنوان انتخاب برتر در حوزه نرم افزارهای ویرایش و دستکاری عکس است. دارای مجموعه ابزار ویرایش جامعی است که کاربران را قادر می سازد تا با طیف وسیعی از برنامه ها هنر دیجیتال خلق کنند. فتوشاپ قابلیت‌های مشابه ایلاستریتور را دارد، اما یکی از ویژگی‌هایی که آن را متمایز می‌کند، قابلیت‌های ویرایش آن است، به خصوص در مورد تصاویر.

وقتی صحبت از اصلاح تصویر می شود، فتوشاپ بی رقیب است. به دلیل قابلیت‌های ویرایش غیرمخرب منحصربه‌فردش، همراه با ابزارهای بی‌شماری طراحی گرافیکی که فقط توسط تخیل محدود شده‌اند، متمایز شده است. ویژگی ها و الگوریتم های گسترده آن، آن را برای کسانی که خواهان دقت و تطبیق پذیری در کار خود هستند، ایده آل می کند.

 

 

photoshop

 

با ادغام اخیر Adobe Firefly، ویژگی Generative Fill and Expand آن از هوش مصنوعی برای بهبود و گسترش طرح‌ها بر اساس درخواست‌های متنی استفاده می‌کند. این قابلیت به ویژه برای فروشندگان عکاسی استوک سودمند است و اتکای آنها به عکس‌های استوک را کاهش می‌دهد و نگرانی‌های بالقوه حق چاپ را کاهش می‌دهد. می توان به سادگی بخشی از تصویر را انتخاب کرد و با یک فرمان ساده، اضافات خیره کننده ای برای بهبود تصویر ایجاد کرد.

 

photoshop1

 

 

عکاسان و اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی برای حذف پس زمینه استثنایی، بهبود تصویر و قابلیت روتوش پرتره به این ابزار تکیه می کنند. بسیاری پیش بینی می کنند که این قابلیت ها صنعت را متحول کند.

 

 

ویژگی های کلیدی Adobe Photoshop:

 

ابزارهای قدرتمند ویرایش عکس هوش مصنوعی برای بهبود تصویر، ارتقاء مقیاس و موارد دیگر.

ابزارهای حرفه ای برای ویرایش عکس و متن.

 

فیلترهای پیشرفته و تنظیمات رنگ

اقدامات خودکار

پردازش دسته ای تصویر

LUT های رنگی سینمایی

دستکاری تار عروسکی

 

 

 

ادوبی فتوشاپ محصولی اساسی برای عکاسان، طراحان گرافیک و هنرمندان دیجیتال است. در ویرایش عکس، روتوش و دستکاری عالی است. اگر یک حرفه ای باتجربه یا یک خلاق نوپا باشید، این ابزار مجموعه ای از ویژگی ها را ارائه می دهد که می تواند کار شما را از پیش پا افتاده به مسحورکننده تبدیل کند. به علاوه، ویژگی های جدید هوش مصنوعی آن ارزش آن را دارد.

 

 

۳٫ CorelDraw Graphics Suite

 

 

CorelDRAW که زمانی رقیب Adobe Illustrator بود، هنوز هم یکی از بهترین ویرایشگرهای طراحی گرافیکی با امکانات کامل محسوب می شود. این نرم افزار در تصویر برداری وکتور و صفحه آرایی تخصص دارد و آن را به یک راه حل همه کاره برای طرح های دیجیتال و چاپ تبدیل می کند. مجموعه ای از ابزارها ارائه می شود که می توانید از آنها برای اضافه کردن ویژگی های قدرتمندتر برای ویرایش عکاسی و تایپوگرافی استفاده کنید. می‌توانید از CorelDRAW Graphics Suite در تمام پلتفرم‌های اصلی رایانه، از جمله Windows، Mac، Web و iPad استفاده کنید.

 

coreldraw-graphic

 

 

همچنین می‌توانید از CorelDRAW.app برای همکاری بلادرنگ با مشتریان و تیم خود استفاده کنید. به طور کلی، CorelDRAW برای مبتدیان علاقه مند به تصویرسازی و گرافیک های برداری عالی است.

 

 

ویژگی های کلیدی CorelDraw

 

مجموعه ای قدرتمند از ابزارها را برای ویرایش گرافیک، تصاویر و موارد دیگر ارائه می دهد.

 

از طیف گسترده ای از فرمت های فایل پشتیبانی می کند

 

شامل ابزارهای تایپوگرافی پیشرفته و دسترسی به فونت های گوگل است

 

ابزارهای بهینه برای طراحی وب و تولید چاپ

 

سازگاری افزونه های شخص ثالث

 

روی ویندوز و مک کار می کند

 

 

corel-Draw

 

 

 

از لحاظ تاریخی، CorelDRAW به دلیل پشتیبانی گسترده از فرمت فایل، یک استاندارد صنعتی بوده است. پشتیبانی از فایل های همه کاره آن به ویژه برای حرفه ای هایی که با فروشندگان مختلف همکاری می کنند مفید است. طراحان وب از پشتیبانی فرمت فایل WEBP که استاندارد جدیدی برای بهینه سازی تصویر برای وب است، قدردانی خواهند کرد.

 

CorelDRAW برای طراحان گرافیک، صاحبان مشاغل کوچک و متخصصان چاپ طراحی شده است. این یک ابزار همه کاره تصویر برداری، طراحی چیدمان و ویرایش عکس است. CorelDRAW به ویژه در حوزه پروژه های چاپی قوی است و ویژگی های تخصصی را برای بروشورها، علائم و طراحی کالا ارائه می دهد. چه در حال ایجاد مواد بازاریابی یا ایجاد هویت برند باشید، CorelDRAW مجموعه ای جامع از ابزارها را برای زنده کردن دیدگاه شما ارائه می دهد.

 

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *