آموزش نرم افزار فتوشاپ(photoshop) به زبان ساده

.نرم افزار فتوشاپ(Photoshop) به زبان ساده

Adobe Photoshop یک نرم افزاری برای ویرایش تصویر و روتوش برای استفاده در رایانه های Windows یا MacOS است. فتوشاپ به کاربران این امکان را می دهد که آثار هنری و تصاویر را ایجاد، بهبود یا ویرایش کنند. تغییر پس‌زمینه، شبیه‌سازی یک نقاشی واقعی، یا ایجاد یک نمای جایگزین از جهان، همه با Adobe Photoshop امکان‌پذیر است. این نرم افزار پرکاربردترین ابزار نرم افزاری برای ویرایش عکس، دستکاری تصویر و روتوش برای بسیاری از فرمت های فایل تصویری و ویدئویی است. ابزارهای داخل فتوشاپ این امکان را فراهم می‌کنند که هم تصاویر جداگانه و هم دسته‌های بزرگی از عکس‌ها را ویرایش کنید. چندین نسخه از فتوشاپ وجود دارد، از جمله Photoshop CC، Photoshop Elements، Photoshop Lightroom و Photoshop Express، نسخه ای از Photoshop برای iOS با ویژگی های کاهش یافته.photoshop

.چگونه از فتوشاپ استفاده کنیم؟   

Adobe Photoshop یک ابزار حیاتی برای طراحان، توسعه دهندگان وب، هنرمندان گرافیک، عکاسان و متخصصان خلاق است. به طور گسترده ای برای ویرایش تصویر، روتوش، ایجاد ترکیب بندی تصویر، ماکت های وب سایت و افزودن افکت استفاده می شود. تصاویر دیجیتال یا اسکن شده را می توان برای استفاده به صورت آنلاین یا چاپی ویرایش کرد. طرح بندی وب سایت را می توان در فتوشاپ ایجاد کرد. قبل از اینکه توسعه دهندگان به مرحله کدگذاری بروند، می توان طرح های آنها را نهایی کرد. گرافیک های مستقل را می توان برای استفاده در برنامه های دیگر ایجاد و صادر کرد.

 

photo1

 

تاریخچه فتوشاپ

تاریخچه فتوشاپ Adobe Photoshop ابتدا در سال ۱۹۸۷ توسط برادران جان و توماس نول توسعه یافت. از زمان توسعه اولیه، فتوشاپ از یک ابزار ساده ویرایش تصویر به مجموعه ای جامع برای دستکاری تصویر تبدیل شده است. در حالی که نسخه های اولیه فتوشاپ توسط برادران Knoll تولید و توزیع شد، نرم افزار توسط Adobe Systems خریداری شد و به Adobe Photoshop تبدیل شد. اولین نسخه نرم افزار منتشر شده توسط Adobe در فوریه ۱۹۹۰ ارائه شد. این نرم افزار به کاربران اجازه می داد فایل ها را در قالب های مختلف در رایانه های MacOS اولیه نمایش و ذخیره کنند. کاربران همچنین می‌توانند رنگ، تعادل و اشباع رنگ تصاویر را تنظیم کنند. حداقل قابلیت های نقاشی و همچنین انتخاب لبه های نرم وجود داشت. طراحان گرافیک به سرعت از Adobe Photoshop استفاده کردند. از اضافه شدن پشتیبانی CMYKcolor و Duotones در نسخه ۲٫۰ گرفته تا موتور نقاشی جدید و متن برداری نسخه ۷٫۰، هر نسخه به سرعت از نسخه قبلی جامع تر می شود.

 

عناصر فتوشاپ چیست؟

Adobe Photoshop Elements نسخه سطح مصرف کننده از خانواده محصولات فتوشاپ است. Photoshop Elements شامل بسیاری از قابلیت‌های حرفه‌ای است که در Adobe Photoshop CC یافت می‌شود، با این حال آنها با گزینه‌های ساده‌تر طراحی شده با در نظر گرفتن یک کاربر سطح پایین ارائه می‌شوند. به طور خاص، برای عکاسان آماتور و علاقمندان عکاسی دیجیتال طراحی شده است. Photoshop Elements با استفاده از همان فناوری تصویربرداری دیجیتال اصلی Photoshop CC ساخته شده است.

قابلیت های رایج فتوشاپ عناصر عبارتند از:

_دستکاری رنگ یک تصویر
_برش تصاویر
_ترمیم عیوب، مانند گرد و غبار روی لنز یا قرمزی چشم
_طراحی روی یک تصویر با قلم یا مداد
_اضافه کردن متن به تصاویر
_حذف افراد یا اشیاء درون یک تصویر
_سازماندهی عکس ها برای دسترسی سریع
_انتشار تصاویر به صورت آنلاین یا ارسال از طریق ایمیل

 

نیازهای کامپیوتر برای فتوشاپ

موارد زیر حداقل موارد مورد نیاز برای استفاده از فتوشاپ در رایانه‌های دارای سیستم عامل ویندوز یا مک هستند.

الزامات کامپیوتر برای فتوشاپ ویندوز:
برای استفاده از فتوشاپ در رایانه ویندوزی، یک رایانه باید شرایط زیر را داشته باشد:

 

_پردازنده Intel® Core 2 یا AMD Athlon® ۶۴؛ پردازنده ۲ گیگاهرتز یا بیشتر
_مایکروسافت ویندوز ۷ با سرویس پک ۱، ویندوز ۸٫۱ یا ویندوز ۱۰٫
_۲ گیگابایت یا بیشتر رم.
_۲٫۶ گیگابایت یا بیشتر از فضای موجود در هارد دیسک برای نصب ۳۲ بیتی؛ ۳٫۱ گیگابایت یا بیشتر از _فضای موجود در هارد دیسک برای نصب ۶۴ بیتی؛ و همچنین فضای خالی اضافی مورد نیاز برای نصب.
_صفحه نمایش ۱۰۲۴ x 768 با رنگ ۱۶ بیتی و ۵۱۲ مگابایت یا بیشتر VRAM اختصاصی.
_سیستم با قابلیت OpenGL 2.0.

 

الزامات کامپیوتر برای فتوشاپ مک:
برای استفاده از فتوشاپ در رایانه Mac OS، یک رایانه باید شرایط زیر را داشته باشد:

 

_پردازنده چند هسته ای اینتل با پشتیبانی ۶۴ بیتی.
_MacOS نسخه ۱۰٫۱۳ (High Sierra)، MacOS نسخه ۱۰٫۱۲ (Sierra) یا Mac OS X نسخه ۱۰٫۱۱ (El Capitan).
_۲ گیگابایت یا بیشتر رم.
_۴ گیگابایت یا بیشتر از فضای موجود در هارد دیسک برای نصب، و همچنین فضای خالی اضافی مورد _نیاز برای نصب.
_صفحه نمایش ۱۰۲۴ x 768 با رنگ ۱۶ بیتی و ۵۱۲ مگابایت یا بیشتر VRAM اختصاصی.
_سیستم با قابلیت OpenGL 2.0.
_اتصال به اینترنت برای فعال کردن نرم افزار، تأیید اعتبار اشتراک ها و دسترسی به خدمات آنلاین _مختلف مورد نیاز است.

 

تفاوت Photoshop 2024

یکی از ویژگی‌های برجسته در Photoshop 2024 اضافه شدن ابزار Curvature Pen است که به شما اجازه می‌دهد به دقت بیشتری خطوط Bezier را رسم کنید. همچنین حالت تقارن جدیدی وجود دارد که به شما امکان ایجاد تصاویر آینه از کارهایتان در حین نقاشی می‌دهد و قابلیت پشتیبانی از قلموهای SVG Color را داراست.
در زمینه بهبود عملکرد، نسخه ۲۰۲۴ Photoshop به دلیل استفاده از شتاب‌دهی GPU، افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند. با پشتیبانی از GPU‌های NVIDIA، اکنون می‌تواند از شتاب‌دهی سخت‌افزاری برای عملیات خاصی استفاده کند که به بهبود چشمگیری در سرعت اجرا منجر می‌شود.
ویژگی‌ها و بهبودهای دیگر شامل پشتیبانی از فایل‌های HEIF، مدیریت بهتر قلم مو، و بازیابی خودکار اسناد ذخیره نشده می‌شوند. به طور کلی، این نسخه جدید یک به‌روزرسانی قوی برای یک ویرایشگر گرافیک raster عالی است. بنابراین، اگر به دنبال آخرین و برترین نسخه از Adobe هستید، حتماً به Photoshop v25.0 سر بزنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *