چگونه سیگنال وایرلس را تقویت کنیم؟

چگونه سیگنال وایرلس را تقویت کنیم و چگونه پوشش شبکه بیسیم را بالاتر ببریم ؟

 قبل از اینکه وارد فاز تنطیمات بشیم تفاوت های بین Access Point , Router, Modem کاملا روشن میکنیم :

مودم (Modem):

مودم سخت افزاری است که ارسال اطلاعات (data) را بر روی کابل های تلفن امکانپذیر میکند. (اتصال به خط تلفن- جهت فراهم کردن اینترنت)

Access Point:

 سخت افزاری است که گروهی از ایستگا ههای شبکه بی سیم رو به هم وصل میکنه برای افزایش محدوده پوششی شبکه بی سیم(اتصال به مودم با کابل- جهت افزاریش محدوده وایرلس)

Router:

 اتصال دو یا چند شبکه به هم و مسیر یابی(جهت بزرکتر کردن شبکه و اتصال شبکه ها به یکدیگر-مسیر یابی- به اشتراک گذاشتن اینترنت)

Repeater :

 سخت افزاری است گه سیگنال های وایرلس رو تقویت کرده (نیازی به اتصال به مودم یا روتر نیست.خیلی از روترها میتوانند نقش repeater رو هم بازی کنند)

Extender:

 شبیه به repeater بوده و فقط نقش تقویت سیگنال را به عهده دارند.

Internet-Network

اولین قدم برای افزایش wireless: تنظیم SSID

اولین قدم دادن SSID به Ap میباشد . نکته ای که باید مدنظر قرار بگیرد این است که ممکن است ۲ حالت رخ بدهد:

۱- تنطیم SSID مشابه در AP نسبت به Modem است.

یعنی modem , AP دارای SSID یکسان باشند. که در اینصورت اگر کاربر از محدوده پوشش مودم خارج شود؛ بدون هیچگونه قطعی و بدون اینکه متوجه شود در محدوده پوشش وایرلس AP قرار گرفته و اتصال به اینترنت قطع نمی شود.

۲- تنظیم SSID متفاوت در AP نسبت به Modem یعنی AP, Modem دارای SSID متفاوت بوده و در اینصورت اگر کاربر از محدوده پوشش مودم خارج شود اتصال قطع شده و باید به وایرلس AP متصل شود.

دومین قدم برای افزایش wireless: تنظیم امنیتwireless

در این مرحله امنیت وایرلس در AP باید تعیین شود که در صورتی که SSID یکسان باشد. باید امنیت هم یکسان انتخاب شود. برای مثال اگر در مودم WPA2_PSK انتخاب شده است. همین کار برای AP هم باید انجام شود. و رمز وایرلس (Pre-Shared Key) هم یکسان انتخاب شود.(در غیر اینصورت کاربر موبایل به محض خارج شدن از محدوده پوشش مودم و وارد شدن به محدوده، AP قطع شده و دوباره باید متصل شود.)

سومین قدم برای افزایش wireless: تنطیمات DHCP , دادن IP به AP

در این مرحله به منطور جلوگیری از هر گونه Conflict (تضاد) باید توجه داشت؛ که DHCP مودم باید فعال و DHCP اکسس پوینت (AP) غیر فعال باشد.

در دومین مرحله IP اکسس پوینت (AP) باید از رنج مودم باشد. برای مثال اگر IP مودم ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ باشد IP اکسس پوینت برای مثال ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۲ به صورت دستی فعال شود.

چهارمین قدم برای افزایش wireless: تنطیمات WDS

در این مرحله هم در مودم و هم در اکسس پوینت WDS باید فعال شده. و در مودم link مک ادرس AP قرار داده شده و در AP لینک با مک مودم تنظیم شود.

پنجمین قدم برای افزایش wireless: اتصال فیزیکی بین مودم و Access Point

در اخرین مرحله  مودم و اکسس پوینت از طریف کابل LAN باید به یکدیگر متصل شوند. (crossover cable or normal UTP cable)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *